O Jay-Ζ και ο Kanye (και άλλοι) χρειάζονται περισσότερα λεφτά

Tidal

*Αυτό το άρθρο δεν είναι μια λίστα που θα βρεις τους Rage Against the Machine στο νούμερο 1. Η πολιτικοποίηση στη μουσική άλλαξε και πλέον σημαίνει “τσιμπούκια στον καπιταλισμό”.

 

Ή μήπως οικονομικοποιημένη; Ή μήπως να σταματήσουμε να τα διαχωρίζουμε πλέον αφού το ένα φέρνει το άλλο και τα δυο τα πρόσωπα. Και τα πρόσωπα στην περίπτωση αυτή είναι πολλά.

tidal1

 

tidal2

 

Ας παίξουμε ένα bingo. Μουτζούρωσε με το μαρκαδόρο σου ένα τετραγωνάκι κάθε φορά που κάποιος από τους αρτίστες που βλέπεις έχει συνολική αξία άνω του ενός εκατομμυρίου. Ευκολάκι;

 

Σε περίπτωση που ζεις κάτω από σπηλιά λοιπόν, περί Tidal ο λόγος, το νέο streaming service συμμέτοχοι (με την οικονομική έννοια) στο οποίο είναι οι Jay Z, Beyoncé, Rihanna, Kanye West, Jack White, Arcade Fire, Usher, Nicki Minaj, Chris Martin, Alicia Keys, Calvin Harris, Daft Punk, deadmau5, Jason Aldean, J. Cole, Usher και Madonna – η πλειοψηφία δηλαδή απόπατος της μουσικής και στο κεφάλι η μεγαλύτερη και πιο διψασμένη μουσική ηγεμονία των τελευταίων ετών.

 

Τι σου προσφέρει; Μουσική on demand με 10 δολάρια συνδρομή το μήνα.

Πώς πλασάρεται; Ως η μεγαλύτερη καινοτομία που έγινε στη μουσική μετά το mini disk.

Πού πηγαίνουν τα λεφτά σου; Στους καλλιτέχνες και στον κάματό τους να κολλάνε ήχους ενός υπολογιστή τον έναν δίπλα στον άλλο.

Τι λέει ότι αντιπροσωπεύει; Τη μουσική και την τέχνη.

Τι αντιπροσωπεύει στην πραγματικότητα; Λεφτά.

 

tidal3

 

Μπορεί να είμαι από τις μεγαλύτερες υποστηρίκτριες του spotify, γιατί πράγματι πιστεύω στη δουλειά τους – όχι ότι το spotify είναι μια μη κερδοσκοπική που μοιράζει λουλούδια αλλά τουλάχιστον έχει μια ηθική πιο σύμφωνη με τη δική μου: είναι ανταποδοτική με τους εργαζόμενούς της, είναι ανοιχτή σε όλους τους καλλιτέχνες, συνεργάζεται με δισκογραφικές, σου προσφέρει την επιλογή να μην πληρώσεις ενώ ταυτόχρονα δίνει πίσω στους καλλιτέχνες (ναι, δίνει) μια μερίδα του λέοντος της τάξης του 70%.

Αλλά οι superstars είναι υποκριτές μαλάκες που γιατί να συμβιβαστούν όταν μπορούν να έχουν το 100%, ταυτόχρονα όμως δεν έχουν πρόβλημα όταν αυτό τους το κάνει μια major δισκογραφική, πάνω στην οποία οι ακροατές τους έχουν 0 επιρροή. Και τα θέλουν όλα δικά τους. Και δεν έπρεπε να αμφιβάλλουμε ούτε ένα λεπτό ότι η ώρα που θα γυρνούσαν και το ίντερνετ προς το χυδαίο όφελος της αξίας ενοικίου τρέσας τους θα ερχόταν σύντομα. Μην παίρνεις πολύ αέρα, μην νομίζεις ότι έχεις και δύναμη, ο καπιταλισμός καλά κρατεί και οι παραπάνω δισεκατομμυριούχοι είναι εδώ για να σου το θυμήσουν.

 

Θα το κάνουν γλυκά όμως, όπως το κάνει ο αντωνάκης ο σαμαράς. Θα σου κουοτάρουν Νίτσε (χωρίς μουσική η ζωή θα ήταν ένα λάθος, γιατί χωρίς τον Kanye West και την Alicia Keys δεν θα υπήρχε μουσική – φοβάσαι μπουμπουκάκι μου; μην φοβάσαι, θα την σώσω και θα σε σώσω κι εσύ θα μπορείς να ακούς το Bound 2 στον αιώνα τον άπαντα), θα σε τρομοκρατήσουν λίιιιγο και φυσικά, θα ντυθούν τον μανδύα της Τέχνης, του απόλυτου απενοχοποιημένου κινήτρου – δεν το κάνω για τα λεφτά, το κάνω για τη Μούσα. Το κυριότερο όμως; Θα σε περάσουν για ανεγκέφαλο/η και τόσο εύκολα διαχιερίσιμο/η, γιατί τόση απόσταση έχουν πάρει από το πώς είναι ο κοσμάκης και οι φανζ τους στην πραγματικότητα που δεν μπορούν καν να διανοηθούν ότι οι μουσικόφιλοι σκέφτονται. Οι μουσικόφιλοι, ναι, σκέφτονται. Οι καλλιτέχνες δημιουργούν αν χρειαστεί στην ψάθα και με μηδενικό κοινό. Οι καλλιτέχνες ζητάνε λευκούς καναπέδες και ανάπηρους να σηκωθούν. Οι μουσικόφιλοι <3 #CalvinStayStrong, να περάσετε φοβερά στο Tidal. Εγώ θα φτύνω κάθε φορά που θα ακούω αυτό το όνομα.

 

ΥΓ: Κι εσύ, τέκνον Deadmau;

Σοφία Πυργιώτη


Σκληράδα επιπέδου βουτυρομάχαιρου. Στην πραγματικότητα, είναι μέτρια σε όλα – Πειστήριο: Το μεγαλύτερό της επίτευγμα είναι ότι δεν ζει στην Ελλάδα. Θάνατος σε όλα τα είδωλα.