Συνέντευξη:Atik

ATIK half

Atik, ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Ποια ήταν η επαφή σου από μικρό παιδί με την μουσική και πως εξελίχθηκε στην πορεία σε κάτι τόσο σημαντικό για σένα;


Η αλήθεια είναι πως μικρός δεν είχα ιδιαίτερη επαφή με την μουσική (στο δημοτικό μου άρεσε να ακούω μπάντες όπως οι Scorpions ,οι Rolling Stones,οι Slipknot και άλλοι καλλιτέχνες) αλλά δεν είχε τύχει να ασχοληθώ ιδιαίτερα με αυτή παίζοντας κάποιο όργανο. Θα μπορούσα να πω πως η κύρια επαφή μου με την μουσική ήταν μέσω των video games. Όταν βρισκόμουν στην τρίτη γυμνάσιου, ένας φίλος είχε αγοράσει μια μικρή κονσόλα για Djing και μου την είχε δανείσει για ένα διάστημα, έτσι κατάφερα να παίξω στον αποκριάτικο χορό του σχολείου μου. Από εκείνη την μέρα και μετά  ήξερα ακριβώς τι ήθελα να κάνω στην ζωή μου, δεν υπήρχε αμφιβολία ότι ήθελα να γίνω DJ. Για καλή μου τύχη, ένας μεγαλύτερος μου ξάδερφος αφού του εξήγησα τι ήθελα να κάνω, μου είπε πως αν δεν γράψω την δικιά μου μουσική τότε θα τα βρω πολύ δύσκολα στο μέλλον. Αυτό ήταν για κάποιο λόγο το ταρακούνημα που με έβαλε σε σκέψεις. Έτσι, από την πρώτη λυκείου και ύστερα το μουσικό μου ταξίδι άρχισε και ανακάλυψα ότι τελικά δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να έκανε ποτέ τίποτα άλλο.

 

Έχεις αποφασίσει να ασχοληθείς επαγγελματικά με αυτό που αγαπάς. Ζούμε στην Ελλάδα του 2015 και οι καταστάσεις όχι μόνο δεν ευνοούν τέτοιου είδους κινήσεις αλλά τα ζόρια είναι αρκετά. Δηλαδή μπορεί να εμφανιστεί κάποιος και να σου πει “ρε μεγάλε, βρες κάτι πιο σταθερό και ασχολήσου με την μουσική σου σαν χόμπι”. Τι θα του απαντούσες;

Αυτή η πρόταση ή κάτι παρεμφερές , ήταν κάτι που άκουγα καθ’ όλη την φοίτηση μου στο λύκειο είτε από τους καθηγητές είτε από την οικογένεια μου είτε από διάφορα άτομα που μοιραζόμουν το όνειρο μου μαζί τους. Άλλα πάντα είχα την ίδια απάντηση και αυτή είναι ότι θεωρώ πως δεν μπορεί να είναι κάποιος πραγματικά ευτυχισμένος αν δεν προσπαθήσει να κάνει τα όνειρα του πραγματικότητα.Επίσης αν δεν προσπαθήσω και δεν τα δώσω όλα τώρα για αυτό που θέλω να κάνω, θα μεγαλώσω και θα γεράσω με την απορία του τι θα μπορούσε να είχε συμβεί. Τέλος, η μεγάλη επιτυχία απαιτεί και μεγάλο ρίσκο και αυτό ήμουν και είμαι διατεθειμένος να πάρω.

AND10528 copy

 

Πριν λίγο καιρό τελείωσες το πρώτο σου EP που ονομάζεται Europe. Τι πλάνα υπάρχουν για να το προωθήσεις στον κόσμο;

Το EP αποτελούνταν από 3 κομμάτια . Το  London , To Athens και το Istanbul. Ο λόγος που χρησιμοποιώ αόριστο είναι γιατί τελικά τα κομμάτια  δεν θα βγουν σαν ΕΡ αλλά το κάθε κομμάτι ξεχωριστά, με πρώτο το London το οποίο θα κυκλοφορήσει πολύ σύντομα από το EDM.com στο Beatport και σε όλα τα ψηφιακά δισκοπωλεία. Όσο για τα υπόλοιπά 2, θα κυκλοφορήσουν και αυτά με την σειρά τους στο μέλλον όπως και πολλά ακόμα που είναι ήδη έτοιμα.

 

Εάν σε ρωτήσει κάποιος ο οποίος ξεκινάει αυτή τη στιγμή να ασχολείται με την παραγωγή και σύνθεση κομματιών, τι συμβουλές θα του έδινες; Εσύ τι χρησιμοποιείς για να δημιουργήσεις το υλικό σου;

Αρχικά, η πρώτη μου συμβουλή είναι πως δεν πρέπει να υπάρχει βιασύνη ιδιαίτερα στους πρώτους μήνες. Αυτό το λέω για τον λόγο ότι σε αυτόν τον χώρο εργασίας, κάθε φορά που κάθεσαι να γράψεις  μαθαίνεις κάτι, είτε μικρό είτε μεγάλο. Αυτό σε συνδυασμό με το διαδίκτυο , βοηθά στο ξεκίνημα του καθενός πάνω στο αντικείμενο και σίγουρα είναι ευκολότερο σε σύγκριση με το παρελθόν (λόγω video tutorial στο youtube όπως και πολλά άλλα  sites με πολύ χρήσιμες πληροφορίες) . Αυτό που θέλω να πω λοιπόν είναι πως για εμένα το καλύτερο που έχει κάποιος να κάνει είναι στην αρχή, είναι να αφοσιωθεί στην μουσική και μόνο σε αυτή και όχι να σκέφτεται πως θα κάνει το σωστό promotion στον εαυτό του ή πως θα φτιάξει την σωστή σελίδα στο facebook. Όταν η παραγωγή του φτάσει σε ένα επίπεδο, θα καταλάβει από τους άλλους ότι ήρθε η ώρα να αρχίζει να βγάζει τα κομμάτια του στο παγκόσμιο κοινό. Επίσης κάτι άλλο πάρα πολύ χρήσιμο για εμένα και επίσης κάτι που κάνω συνέχεια  είναι η τακτική και προσεκτική ακρόαση σε κομμάτια που έχουν κατά τη γνώμη μου πολύ καλή παραγωγή. Τα οφέλη του να κάτσεις και να ακούσεις μουσική με κλειστά μάτια παρατηρώντας τα στοιχεία και σημειώνοντας σε ένα τετράδιο αυτά που ακούς στην παραγωγή των άλλων, είναι για μένα αυτό που με βοήθησε (κατά την γνώμη μου) ώστε να εξελίξω τον ήχο μου όσο το δυνατόν περισσότερο.

Όσο για το τι χρησιμοποιώ, γράφω στο πρόγραμμα (DAW) FL Studio 11 , έχω τα Krk Rokit 5 G2 στούντιο monitors και κάνω τις μίξεις και πολλές φορές και το mastering (το οποίο κάνω στο Ableton )  με τα ακουστικά Beyerdynamic DT 990 PRO 250 Ohm. Η κάρτα ήχου που χρησιμοποιώ είναι η Traktor Audio 2 και τέλος έχω ένα Midi Keyboard το Alesis Q49.

AND10376 copy

Διόρθωσε με αν κάνω λάθος αλλά έχω την εντύπωση ότι η Electro και η Trap έχουν μεγαλύτερη απήχηση στο εξωτερικό. Το ίδιο πρέπει να ισχύει για την αναγνωρισιμότητα  σου εκτός συνόρων. Μπορείς να μας εξηγήσεις ποια είναι η κατάσταση της σκηνής εντός Ελλάδος;

Ναι έχεις απόλυτο δίκιο και μάλιστα πριν λίγες μέρες παρατηρούσα τα στατιστικά της  σελίδας μου στο facebook και είδα ότι το 60% των ανθρώπων που έχει κάνει like είναι Αμερικανοί και μόλις το 7-10% είναι Έλληνες, άρα αυτόματα αυτό επαληθεύει την σκέψη σου.

Τώρα σχετικά με την EDM σκηνή εντός της χώρας έχω να πω πως γίνονται πραγματικά αξιόλογες προσπάθειες τα τελευταία χρόνια για την ένταξη της στην νυχτερινή ζωή της Ελλάδας και πιστεύω ότι πάμε ήδη αρκετά καλά. Φαντάζομαι ότι δεν χρειάζεται  να αναφέρω για νησιά  όπως η Μύκονος που φιλοξενούν τους μεγαλύτερους DJs παγκοσμίως κάθε καλοκαίρι . Βλέπω επίσης πολύ περισσότερους Έλληνες και μάλιστα πολύ ταλαντούχους παραγωγούς σε σχέση με την εποχή που είχα ξεκινήσει, δυστυχώς βέβαια η κρίση είναι μεγάλο εμπόδιο αλλά πιστεύω ότι η μουσική μιλάει από μόνη της και πως στα επόμενα χρόνια  θα υπάρξει τεράστια άνοδος της EDM σκηνής και στην χώρα μας,κάτι που ήδη συμβαίνει παγκόσμια.

Έχω μεγάλη περιέργεια να μάθω τα πάντα σχετικά με το TrapFest που συνέβη πριν από λίγες εβδομάδες στο Denver τoυ Colorado. Από το πως έγινε η πρώτη επαφή για να παίξεις εκεί μέχρι την αίσθηση που είχες όταν έπαιζες μπροστά σε χιλιάδες άτομα.

Αρκετούς μήνες πριν το φετινό TrapFest, μια μέρα μου ήρθε ειδοποίηση στο twitter ότι το TrapFest με ακολουθεί. Όταν πήγα και είδα στις πληροφορίες, παρατήρησα ότι η έδρα του είναι στο Denver  του Colorado, εκεί που ήμουν πέρυσι τον Απρίλιο και εκεί που βρίσκεται το management μου (GFAM). Αμέσως επικοινώνησα με το management και άρχισε μια επικοινωνία μέχρι που χωρίς να το καταλάβω έφτασε η στιγμή που είδα το όνομα μου πάνω στην αφίσα τους, ανάμεσα σε καλλιτέχνες που για εμένα είναι είδωλα. Είναι μια απίστευτη αίσθηση που δεν μπορώ να περιγράψω με λόγια. Όταν βρέθηκα εκεί και πάτησα το πόδι μου επάνω στην σκηνή η εμπειρία ήταν κάτι το αδιανόητο , η ενεργεία του κόσμου ήταν πολύ έντονη και απίστευτα θετική, οπότε το άγχος εξαφανίστηκε και διασκέδασα το κάθε δευτερόλεπτο . Μπορώ σίγουρα να πω πως ήταν η ωραιότερη εμπειρία της ζωής μου και  με βοήθησε πάρα πολύ στο να κατανοήσω το πως ακούγεται η μουσική σε έναν τόσο μεγάλο χώρο σαν το Fillmore Auditorium. Έτσι γύρισα πίσω στην Ελλάδα γεμάτος έμπνευση και όρεξη για περισσότερη δουλειά και μουσική.

11082514_10205382046901944_2326591279370846118_n 

Για κλείσιμο, πες μας ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια από εδώ και πέρα και ποια είναι τα 3 αγαπημένα σου κομμάτια αυτόν τον καιρό.

Από εδώ και πέρα ο στόχος μου είναι να συγκεντρωθώ στην μουσική μου όσο το δυνατόν περισσότερο μέχρι το καλοκαίρι και τίποτα παραπάνω. Από την στιγμή που γύρισα, το μόνο που σκέφτομαι είναι τι πρέπει να κάνω για να ξαναβρεθώ εκεί και πως θα καταφέρω να κάνω τον ήχο μου να αγγίξει όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους.

 

Αυτό τον καιρό τα 3 αγαπημένα μου κομμάτια είναι:

Sorrow – Never Too Far

Griz – Stop Trippin’ (feat. iDA HAWK)

KOAN Sound x Culprate x Asa x Sorrow – Mosaic

 

 

Στέλιος Τσουμπανίδης


Συλλέκτης εμπειριών, ρεαλιστής (άρα απαισιόδοξος), έχει κάνει το daydreaming επάγγελμα. Η συμπαντική αλήθεια κρύβεται στις ατάκες του Bill Hicks και στο bacon.