Ακούσαμε το καινούργιο album των Tardive Dyskinesia και ιδού τα αποτελέσματα

tard

Λίγες στιγμές πριν ακούσω το Harmonic Confusion των Tardive Dyskinesia, ένιωσα σαν γάτα. Ναι, τόση περιέργεια είχα.

Διότι το Static Apathy In Fast Forward ήταν καταρχάς δισκάρα (διεθνούς βεληνεκούς) και δεύτερον είχε ορίσει μια καινούργια εποχή για το συγκρότημα (αλλά και για την ελληνική underground σκηνή). Πως θα ακούγεται το καινούργιο υλικό; Θα γυρνάει στα λημέρια των 2 πρώτων δίσκων, θα είναι μια λογική συνέχεια του SAIFF ή θα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό;

Αποφάσισα να στείλω για περίπατο τον πόλεμο σκέψεων που λάμβανε χώρα στο μυαλό μου και να αντιμετωπίσω την κατάσταση με ψυχραιμία, καθαρό μυαλό και αυστηρότητα. Εξάλλου, έτσι δεν πρέπει να κάνεις με τα συγκροτήματα που γουστάρεις; Παίρνουμε βαθιά ανάσα και ξεκινάμε.

 

1. Instrumental είσοδος με μελωδίες και τα κλασσικά TD στοιχεία να σε καλωσορίζουν σαν παλιός φίλος που έχεις να δεις χρόνια αλλά θυμάσαι τα πάντα γι’ αυτόν. Με τέτοιο ξεκίνημα, η όρεξη έχει ανοίξει για τα καλά.

2. Σύνθεση – prog κτήνος. Τραγούδι που προσπαθείς να καταλάβεις από που σου έρχονται οι σφαλιάρες. Riff που σκαλώνουν στον εγκέφαλο σου, φωνητικά που εναλλάσσονται με παιχνιδιάρικη διάθεση και ξεσάλωμα στα μουσικά όργανα στο background. Αυτοί είναι οι Tardive του 2016.

3. Το Electric Sun το έχετε ακούσει. Τι άλλο να προσθέσω;

4. Τίγκα μέταλ. Πώρωση, κοπάνημα, ξύλο και τα ρέστα. Σημείο διαστημικού τριπαρίσματος στην μέση και χτίσιμο για grand finale με ένα ακόμα μουσικό όργιο. Περιμένω να το ακούσω live οπωσδήποτε.

5. Van Halen είναι αυτό που ακούω; Μπα, groove για να χορεύεις, γαμώ τα φωνητικά, ρεφρέν που σου καρφώνεται να το τραγουδάς με μια πρέζα Gojira από πάνω. Σύνθεση για να την πιεις στο ποτήρι καθώς τα έχει όλα και συμφέρει. Το καλύτερο τραγούδι του δίσκου so far.

6. Tardive νέας εποχής, απλωμένο prog με κοφτό μέταλ (πως λέμε απλωμένη σάλτσα πάνω από κοφτό μακαρόνι). Οι μελωδίες κάνουν παιχνίδι, κάπου έπιασα και ένα κλασσικομεταλικό feeling, νομίζω πως άκουσα και πιάνο (δεν είμαι σίγουρος), τι στο διάολο γίνεται εδώ μέσα; Η ταξιδιάρικη σύνθεση του δίσκου ξεκάθαρα.

7. Να δείτε που αν το παίξουν live αυτό, θα θρηνήσουμε θύματα από κάτω. Τα τύμπανα παίρνουν φωτιά (δίκαση rules) και εμένα μου έρχεται στο μυαλό ένα τέλη 90’s deja vu προσαρμοσμένο στο 2016. Ποιος μπορεί να πει όχι σε τέτοιες μελωδίες και τέτοιο κοπάνημα;

8. Το σκοτεινό-μελαγχολικό τραγούδι του δίσκου. Έχει την αύρα του Electric Sun με τα παλαβιάρικα riffs και τα καθαρά φωνητικά του Μάνθου φέρνουν στο μυαλό κάτι από Alice In Chains (εμένα έτσι μου φάνηκε τουλάχιστον). Το ρεφρέν του δίσκου. Μακάρι να μπει στο setlist τους για να το τραγουδάμε όλοι μαζί από κάτω. Ροκάρισμα μέχρι τέλους παρέα με σαξόφωνο; Ω ναι.

9. Τα μπασίματα αυτά με την φωνή του Μάνθου από πάνω, έχουν γίνει trademark του συγκροτήματος. Καλοδεχούμενο και το ανατολίτικο στοιχείο, στα συν και το riff που εξελίσσεται σε μελωδία. Ίσως το τραγούδι που χρειάζεται να ξανακούσω για να σχηματίσω γνώμη.

10. Κλείσιμο έτσι όπως άνοιξε ο δίσκος, με instrumental – μελωδκό αποχαιρετισμό. ‘Till the next time.

 

Το γενικό συμπέρασμα είναι πως το Harmonic Confusion πάει ένα βήμα παραπέρα, κοιτώντας το παρελθόν της μπάντας. Τίγκα prog, με μπόλικες λεπτομέρειες/σημεία μουσικού οργασμού να επεξεργαστείς, Σε τεχνικό επίπεδο, τα παιδιά έχουν δέσει κόμπους τα όργανα τους ενώ είναι θετικό πως υπάρχει μια ομοιογενής ατμόσφαιρα σε όλο τον δίσκο. Πρώτα σημάδια, θετικότατα. Γενική εκτίμηση, όταν κυκλοφορήσει. Μην είμαστε βιαστικοί…

 

Αφού ακούσαμε τον δίσκο, κάναμε και μια κουβεντούλα με τον Μάνθο Στεργίου για θέματα που αφορούν τους Tardive Dyskinesia αυτόν τον καιρό.

 

Η διαδικασία σύνθεσης και ηχογράφησης του Harmonic Confusion πως ήταν σε σχέση με τους προηγούμενους δίσκους;

Πάνω κάτω ήταν η ίδια διαδικασία…όλα δηλαδή ξεκινάνε με ιδεές τις οποίες ο καθένας από εμάς δουλεύει στο σπίτι του, στον υπολογιστή και μετά τις παρουσιάζει στους υπόλοιπους. Γινετε ένα ξεσκαρτάρισμα από κομμάτια, διαλέγουμε αυτά που μας κάθονται καλύτερα και ξεκινάμε να δουλεύουμε πάνω τους μέχρι να τα φέρουμε στο σημείο που θέλουμε για να μπούμε να γράψουμε. Θα έλεγα αυτό που διαφέρει αυτή τη φορά σε σχεση με τα προηγούμενα album, είναι ότι το Harmonic Confusion είναι το πρωτο album που δουλεύουμε με την παρούσα σύνθεση και είναι iσως η πιο συνολική/ομαδική δουλειά στην μέχρι τώρα πορεία μας. Όσο για την διαδικασία ηχογράφισης, αυτή τη φορά τα drums τα γράψαμε στα  Devasoundz Studios του Fotis Benardo. Κιθάρες, μπάσα & φωνές στα SL studios του κιθαρίστα μας Steve Lado o οποίος για ακόμα μια φορά ανέλαβε την μίξη του album και τέλος το mastering έγινε από τον Jens Bogren στα  Fascination Street Studios στην Σουηδία.

 

Θα έλεγα πως τα καινούργια σας τραγούδια διαφέρουν από το Static Apathy όσο αυτό διέφερε από το The Sea, δηλαδή μιλάμε ξεκάθαρα για εξέλιξη στον ήχο σας. Αυτό ήταν από την αρχή στο μυαλό σας ή βγήκε αβίαστα;

Ακριβώς! Και όσο το “The Sea.” διαφέρει από το “Distorting…” θα έλεγα. Υπάρχει μια πορεία και μια εξέλιξη μουσικά και αυτό φαίνεται από album σε album. Δεν υπάρχουν καλούπια και κανένας περιορισμός, η φάση είναι ανεξέλεγκτη και αυτό είναι για μένα το πιο ενδιαφέρον σε όλο το project που ονομάζεται Tardive Dyskinesia.

 

Τα πλάνα για την προώθηση του δίσκου ποια είναι (εύρεση εταιρείας, ημερομηνία κυκλοφορίας, live εμφανίσεις);

Αυτό τον καιρό ψάχνουμε να δούμε με ποιον τρόπο θα κυκλοφορήσει. Υπάρχουν κάποιες προτάσεις και περιμένουμε μερικές ακόμα. Ελπίζω να μην αργήσει πολύ όλο αυτό. Το σίγουρο είναι ότι το album θα βγει μέσα στο 16 και εννοείται θα ακολουθήσουν live κτλ κτλ…

 

Τον Ιούλιο θα παίξετε liveστο UK Tech Fest. Είναι απλά μια ακόμα ζωντανή εμφάνιση εκτός συνόρων ή ένας τρόπος να προσεγγίσετε καινούργιο κοινό που έχει έρθει να δει γνωστές μπάντες του σύγχρονου ήχου;

Είναι και τα δύο. Θα παίξουμε σε ένα μεγάλο φεστιβάλ με αγαπημένες μας μπάντες και σίγουρα θα μας δει και κόσμος που δεν μας γνωρίζει.

 

 

Στέλιος Τσουμπανίδης


Συλλέκτης εμπειριών, ρεαλιστής (άρα απαισιόδοξος), έχει κάνει το daydreaming επάγγελμα. Η συμπαντική αλήθεια κρύβεται στις ατάκες του Bill Hicks και στο bacon.