Strict Standards: Declaration of prettymenu::start_el() should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /var/www/vhosts/mudtimes.gr/httpdocs/wp-content/themes/mudtimes/functions.php on line 258
Tweak witches, blunt raps και φοίνικες των 80's: Καλωσήρθατε στη μουσική του μέλλοντος - Mud Times
Notice: Undefined index: mobile_avatar_display in /var/www/vhosts/mudtimes.gr/httpdocs/wp-content/plugins/sexy-author-bio/public/class-sexy-author-bio.php on line 815

Notice: Undefined index: in /var/www/vhosts/mudtimes.gr/httpdocs/wp-content/plugins/sexy-author-bio/public/class-sexy-author-bio.php on line 879

Notice: Undefined index: in /var/www/vhosts/mudtimes.gr/httpdocs/wp-content/plugins/sexy-author-bio/public/class-sexy-author-bio.php on line 880

Notice: Undefined index: in /var/www/vhosts/mudtimes.gr/httpdocs/wp-content/plugins/sexy-author-bio/public/class-sexy-author-bio.php on line 881

Notice: Undefined index: in /var/www/vhosts/mudtimes.gr/httpdocs/wp-content/plugins/sexy-author-bio/public/class-sexy-author-bio.php on line 882

Tweak witches, blunt raps και φοίνικες των 80’s: Καλωσήρθατε στη μουσική του μέλλοντος

kentriki

Ζώντας (σ)το 2015, μπορεί κανείς να πει με μια κάποια χαρακτηριστική ευκολία ό,τι ο οποιοσδήποτε έχει απίστευτα εργαλεία στα χέρια του για ν’ακούσει μουσική.

ναι, εντάξει, δεν είναι ό,τι έγιναν φθηνά τα ηχοσυστήματα λόγω πρώτης φοράς αριστερά, μη ξαναψηφίσεις Τσίπρα

Λόγος γίνεται για την ανακάλυψη, προφανώς, και όχι για την ακρόαση αυτή καθ’αυτή. Από youtube μέχρι bandcamp, από soundcloud μέχρι spotify και οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα upload/stream κινείται στην άσφαλτο, ο οποιοσδήποτε με μια στοιχειώδη ικανότητα browsing του ίντερνετς είναι σε θέση να ακούσει οτιδήποτε ονειρευόταν ποτέ, σχεδόν κυριολεκτικά. Έχουν συντεθεί/κατέβει σαν ιδέα/ηχογραφηθεί τα πάντα. Υπερβολή;

Το θέμα είναι άλλο.

2015, λοιπόν, ωραία. Και τα ροκς και τα μέταλς συνεχίζουνε δυναμικά, όπως και τα χιπ χοπς, και τα τζαζς (εύηχο, ε;) και τα ρέγκες και όλα. Όλα συνεχίζουν να ακούγονται, όλα συνεχίζουν να παράγονται, όλα προχωράνε λίγο πολύ, το καθένα με τους δικούς του ρυθμούς, ίσως και ανάλογα με την εποχή, το κοινό κτλ κτλ, ψιλοπεριττά στατιστικά στοιχεία (ποιος ακούει γκλαμ πλέον, βέβαια).

ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΛΕΩ

Τι είναι φρέσκο; Τι έσκασε ΤΩΡΑ; Τι δεν έχεις ξανακούσει εκατοδιακόσιες φορές μέχρι τώρα στη ζωή σου; Τι ακούει η γενιά του ταμπλρ;

Εσύ, ξέρω ό,τι εσένα σε ψήνει η ταμπέλα. Σ’αρέσει να βαφτίζεις αυτό που ακούς, κι ας είναι από εντελώς άχρηστα ενδεικτικό μέχρι αποπροσανατολιστικό για τη μουσική.

Ταμπέλα; Ταμπέλα, πάμε.

 

 

Witch House

witch

Στα τέλη των ζίροζ, εμφανίστηκε απ’τη γωνία τούτη εδώ η πανέμορφη κοπελιά.

Δεν έσκασε όμως φρουφρουαρωματισμένη με πρόκα μαλλάκι και τακουνιά. Ήρθε αργά αργά, ψιλοσέρνοντας, με ζακέτα adidas που μόστραρε και ο Μήτσος στο σχολείο σου, σκισμένα καλτσόν, πρόχειρα smokey eyes και μια ιδέα μεθαμφεταμίνης.

Κρατάμε το γκοθοαθλητικό αυτό κατασκεύασμα στο εμφανισιακό κομμάτι, και για μουσικό χαλί από πίσω πετάμε ένα χιπ χοπ που δεν έχει ξανακουστεί ποτέ στην πιάτσα.

Ε, κι εσύ, χιπ χοπ.

Στο ένα μέλος της εξίσωσης, πετάμε αιθέριες/creepy φωνητικές γραμμές, ανελέητα samples, μια πρέζα από την αστειότητα που έπαιζε στα dada/second skin σε ύφος, σχετικά μινιμάλ beats απ’την άβυσσο, και το διαιρούμε δια δύο, έχοντας ως άξονα αναφοράς την ταχύτητα.

Τα-da(da).

Κάμποσοι από σας ίσως έχετε παρακολουθήσει την μουσική πορεία των Crystal Castles ανά τα χρόνια, οι οποίοι κατέληξαν να παίζουν κάτι σαν κι αυτό που περιγράφεται εδώ, οπότε μπορεί και να’χετε μια ιδέα.

Κατά τ’άλλα, τσεκάρουμε Salem, οι οποίοι αποτελούν ένα απ’τα μεγαθήρια (ως φήμη, κυρίως) του ιδιώματος, οι οποίοι μάλλον πνίγηκαν στο κρακ μετά το 2012, απ’όποτε και δεν υπάρχουν σημεία ζωής τους.

Α, ναι. Και όποια μπάντα δείτε με αντίστοιχα περίεργο όνομα σαν αυτό των CVL† SH‡†, καλά πάτε, συνεχίστε ευθεία.

 

 

Cloud Rap

rap

Μένοντας στο τριπαριστό της περίστασης, περνάμε στους λιγότερο πειστικούς ράπερς της ιστορίας. Τους 11/10 απ’αυτούς που θα δεις, δε θα περνούσαν ποτέ ως οι γαμάω τάο gangsta rappaz που υπήρχαν σε οποιαδήποτε απ’τις 7 διαστάσεις ανά τα χρόνια.

Χαζοπαιδάκια ανεξαρτήτως χρώματος (συνδράμετε κι εσείς στην KKK, η επαναφορά στην κορυφή είναι κοντά), έχουν – δεν έχουν βγει ποτέ απ’το σπίτι έστω και για γάλα απ’το μάρκετ, πάσχοντας από 32 διαφορετικές αντικοινωνικές διαταραχές, κτλ κτλ, πιάνουμε το νόημα.

Η άλλη όψη του νομίσματος λέει ότι οι τύποι είναι 40 χρόνια μπροστά.

Η αισθητική και η μουσική αυτή καθ’αυτή, λίγο πολύ περπατάει παράλληλα με αυτή του witch house. Ταξιδιάρικη απαλότης, ρίμες και φωνητικά που δε θα περνούσαν ποτέ στην επόμενη φάση, σαμπλς σε άλλα επίπεδα ποσότητας καταλήγουν σε ένα ακουστικό αποτέλεσμα για το οποίο αρχίζεις και αμφισβητείς από τα πιο ασήμαντα δρώμενα του πλανήτη μέχρι την ίδια σου την ύπαρξη.

Στα πασίγνωστα της φάσης, έχουμε τον Clams Casino, ο οποίος έχει παίξει παραγωγές στους πάντες όλους πλέον (βλέπε Schoolboy Q, Danny Brown, The Weeknd) και υπάρχει μέχρι και στο soundtrack του τελευταίου Grand Theft Auto.

Να σημειωθεί πως ο αξιαγάπητος Clams βρίσκεται από κοντά με τον χεσμένο (δικαίως) στο τάληρο A$AP Rocky, με τον οποίο παίζουν μπάλα σε συνεργασία απ’τις απαρχές του αστεριού απ’το Harlem, και η επιρροή του στη γενικότερη αισθητική του Rocky είναι εμφανέστατη, ειδικά στον τελευταίο του δίσκο, ALLA (At.Long.Last.A$AP), στον οποίο δε συναντάμε πλέον τόσο (τρομακτικά καλά εκτελεσμένο) καγκουραπιλίκι όσο στις 2 προηγούμενες δουλειές του. Παίζει και συνεργασία με Rod Stewart, έτσι για να ξέρετε.

Στον οποίο δίσκο παίζει και κομμάτι με τον Bones, ο οποίος αξίζει ειδικής μνείας στα γραφόμενα αυτά για την εξωπραγματική δουλειά του, ίσως καθώς και για το πιο αστείο παρουσιαστικό ανθρώπου έβερ.

b0nes

Γεννημένος στις αρχές του 1994, με ένα απ’τα πιο αρτιστίκ οικογενειακά περιβάλλοντα που θα μπορούσε να συναντήσει κανείς (παππούς ηθοποιός, θείος δάσκαλος φωνητικών ο οποίος έχει παίξει μαθήματα και σε Justin Timberlake, γονείς σχεδιαστές μόδας και φωτογράφοι, ακρότητες μόνο σε γενικές γραμμές), ο Elmo (καλύτερο ριαλ λαιφ όνομα έβερ ορ γουατ) από το 2011 που άρχισε να παίζει μπαλίτσα στα μουσικά δρώμενα, έχει κυκλοφορήσει κάτι παραπάνω από 40 mixtapes, και περί τα 70 κλιπάκια με την αρχαία καμερούλα του και την καλύτερη VHS αισθητική στην πιάτσα.

Α ναι, και δεν έχει χρεώσει ούτε cent για τη μουσική του, καθώς όλα τα βρίσκεις να παίζουν με των τζάμπα στα διαδίκτυα.

Και κάνει λαιβς που παίζει χάος από κάτω με μπλουζάκι Burzum.

Τι έλεγες, μουσικάντη της κακιάς ώρας;

 

 

 

Outrun

0utrun

Όσοι ενδέχεται να γνωρίζουν τη φάση, την ονομάζουν συνήθως synthwave, αλλά ως επί το πλείστον είναι παλτά που δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ με την παιχνιδάρα της Sega που καβαλάς τα φεραρικά, οπότε μια η άλλη μάλλον, μιας και τα ειτιζ ήρθαν για να μείνουνε.

Σύνθια μέχρι τελικής πτώσεως, νέον σε ποσότητες επικίνδυνες για κακόγουστους που δε τ’αντέχουν, αργά κομμάτια, γρήγορα κομμάτια, χορευτικά, κλαψιάρικα, δεν έχει καμία σημασία, ό,τι πάει μέσα γράφει.

Έβλεπες Miami Vice από μικρό παιδί; Γούσταρες ακτές με φοίνικες και ποτάρα με κομενάκια να παίζουν βολτούλα με ρολερς από κάτω; Έμπαινες Ryan Gosling στο Drive;

Εδώ είσαι.

Ξεκινάμε απ’τον πολυαγαπημένο Kavinsky, που με το που τον έχωσε ο Refn με το Nightcall στην προαναφερθείσα ταινία (την έχω πολυσυζητήσει, σε κακό θα μου βγει) τα’φερε όλα πίσω και ξαμόλησε τις ορδές.

Το είδος έχει ξεφύγει, το’χουμε παίξει και μπαλίτσα εδώ στα λημέρια του Mud (πέραν των αναρίθμητων αναφορών, σε δαύτο το άρθρο), τσεκάρετε τα πάντα απ’τους πάντες άφοβα. Ενδεικτικά, θα αφήσω τα ονόματα των Tesla Boy, Lazerhawk, Com Truise και Mitch Murder (κομμάτι του οποίου υπάρχει και στο πόνημα των πονημάτων Kung Fury).

 

Έχεις δικαιολογία να’σαι ανενημέρωτος και να ακούς ακόμα Maiden;

Κώστας Χερέκελης


Νε(ι)ρωνικό κατασκεύασμα του 20ου αιώνα, παράλογο μα κομψό, πάντοτε με σεβασμό προς τον αναγνώστη. Και ψεύδορκο.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /var/www/vhosts/mudtimes.gr/httpdocs/wp-content/themes/mudtimes/single.php on line 17